שלומי שי אמויאל – עובדות מעניינות על google

שלומי שי אמויאל מציע עובדות מעניינות על גוגל

עובדות מעניינות על גוגל באדיבות שלומי שי אמויאל: גוגל הוא במקור פרויקט מחק שגדל לאחד המותגים היקרים ביותר בעולם. זו גם אחת החברות היצירתיות ביותר. למעשה, החברה עברה מיליארד מבקרים ייחודיים במאי 2011.

שמי שלומי שי אמויאל ואני חוקר אינטרנט, יזם וחובב הייטק וטכנולוגיה. גוגל מאד מעניינת אותי באופן אישי ולכן החלטתי לכתוב על המותג.

גוגל התחילה ב-1998 כששני סטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד, לארי פייג' וסרגיי ברין, החליטו ליצור אתר אינטרנט שידרג אתרים על סמך קישורים. האלגוריתם שלהם, שנקרא BackRub, דירג את הדפים על סמך מספר הקישורים שלהם ומספר הדפים שלהם. בימים הראשונים הייתה לאתר פלטפורמת חיפוש איטית למדי. זה היה מסוגל להוסיף כ-30 עד 50 דפים בשנייה. עם זאת, זה היה הרבה יותר איטי ממה שהוא עכשיו.

השרת הראשון של גוגל היה עטוף במארז מותאם אישית עשוי לגו. מתכנת בגוגל הוסיף בטעות "/" לבלוק של רישום האתרים. זה הוביל לתכונה חדשה במערכת החיפוש של גוגל, שהטה את התוצאות ימינה.

בשנת 2006, YouTube הצטרף למשפחת גוגל. מאז רכשה החברה מגוון עסקים, כולל אנדרואיד. כעת זהו מנוע החיפוש הגדול בעולם. יש לו יותר ממיליארד חיפושים המבוצעים מדי יום.

בנוסף ליכולות החיפוש שלה, לגוגל יש מוצרים כמו Gmail ו-Google Maps. מוצריה מתורגמים גם למגוון שפות. יש להם למעלה מ-400 שעות של וידאו שהועלו לאתר YouTube בכל דקה. היא גם מפתחת פלטפורמת משחקים מבוססת סטרימינג ומכוניות ללא נהג.

מלבד היותה שחקן מרכזי באינטרנט, גוגל הפכה לשם דבר ולעמוד התווך של עולם הטכנולוגיה. בשנת 2005, גוגל קנתה את Earth Viewer, שירות שאוסף תצוגות אוויריות של כדור הארץ. ב-2010 החלה גוגל למקד את מאמציה ברכישת עסקים אחרים. מאז היא השתלטה על 230 חברות שונות, כולל יוטיוב.

נכון להיום, גוגל מעסיקה 40,000 עובדים ברחבי העולם. רוב העובדים הם גברים וכמעט מחציתם נשים. רוב הצוות מורכב מדירקטורים פיננסיים, עורכי דין וחוקרים. סקר שנערך לאחרונה מצא שכמעט שלושה מתוך ארבעה עובדים מעולם לא למדו בקולג'.

במשך תקופה קצרה, לחברה היה שרבוט של איש בוער בדף הבית שלה. זה היה לכבוד פסטיבל האיש הבוער השנתי בנבאדה, שנערך בשנת 1998. בימים הראשונים, הלוגו של גוגל כלל סימן קריאה ודמות מקל של האיש הבוער.

עם זאת, השרבוט החשוב ביותר של החברה לא היה אתר אינטרנט. זה היה שלד T-Rex שהגיע לקמפוס בשנת 2006. שלד זה נקרא על שם הדינוזאור שהתגלה באזור ליד מטה החברה. ה-T-Rex, או סטן כפי שהוא מכונה בגוגל, מזכיר לעובדיו לשמור על החברה.

חשוב לציין כי בשנת 2007 השיקה החברה את הטלפון הנייד הראשון שלה, ה-Nexus One. המכשיר מורכב ממערכת הפעלה וסדרה של אפליקציות, ומשמש כדי לעזור למשתמשים למצוא מידע. מאז החברה פרסמה גרסאות רבות של הטלפון.

מוזמנים לקרוא עוד כתבות של שלומי שי אמויאל בתחומים שונים.